PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Aglama Karanfil


Dilsad Hatun
13.09.2009, 17:00
Ağlama karanfil

Beni de ağlatma, sil gözyaşlarını...

Yeşerecek sevdan kutlu tohumlarla

Körpe dudaklarda

[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]


Aldırma söylenen o sözlere

Sen dağıt etrafa mis kokunu

Umudu, sevgiyi özlemlerini

Ve hasretleri



Susadım karanfil

Çöllerde kavrulan kurumuş toprak gibi

Kelepçe vurulmuş yemyeşil gövdene

Ben özgürlüğe hasret


[Üye Olmayanlar Linkleri Göremez]

goramaz
16.09.2009, 15:48
ağla karanfil...

seni ağlatmamaya and içmiş gençliğin ölmüş ağla...

yeryüzünden fitne fesat kalkıp din de yalnız Allahın olana kadar savaşacak olan neferlerin ölmüş ağla...

dava aşkını kendi aşklarına değişti aşıkların ağla..

hayat ilim iman ve cihat değil artık...ağla

şimdi.. ağla karanfil bağıra bağıra göğsünü yırtarcasına ağla... ağlayananın kalmamış ağla..

sarıpapatyam
16.09.2009, 16:17
ayyyy bak şimdi ağlığcam ta ordan buraya geleceksiniz:)

Salim58
16.09.2009, 17:09
Ağlama karanfil

Beni de ağlatma, sil gözyaşlarını...

Yeşerecek sevdan kutlu tohumlarla

Körpe dudaklarda



Aldırma söylenen o sözlere

Sen dağıt etrafa mis kokunu

Umudu, sevgiyi özlemlerini

Ve hasretleri



Susadım karanfil

Çöllerde kavrulan kurumuş toprak gibi

Kelepçe vurulmuş yemyeşil gövdene

Ben özgürlüğe hasret

bilal kose
16.09.2009, 21:04
aglama karanfil solma ne olur
karanfiller ektim gonul bahceme
seni sevmemek ne kelime
aglama karenfil solma ne olur.


karanfiller ektim mehmetimin dagina
boynum bukuk hasret kaldim vatanima yurduma
ne guzelde yakisirsin bacimin basina
aglama karenfil solma ne olur

seni sever seni koklar tum muhamediye
sevene sevilene verilen en guzel hediye
tek duam tek istegim butun alinlar gelir secdeye
aglama karenfil solma ne olur

Kardelencicegi
16.09.2009, 21:21
Karanfil

Neden kıskanırsın gülü bülbülü
Sende olamazsın bir gül karanfil
Neden çekemezsin susam sümbülü
Yokmudur sende de bir dal karanfil

Her çiçeğin rengi ayrı ayrıdır
Kokusu ahengi gülün farklıdır
Zambağı sümbülü hepsi aynıdır
Olamaz senin yerin çöl karanfil

Baharda şenlenir açarsın yazın
Varmıdır senin de oğulun kızın
Bilmem neden geçmez bülbüle nazın
Bilinmez sende ki bu hal karanfil

Dağlara kış gelir sende solarsın
Bu ayrılığı vuslat mı sanarsın
Ah edip ağlarım sen de yanarsın
Senden ayrı yaşanmaz bil karanfil

Acaba nedendir boyun bükersin
Kış gelince yaprakların dökersin
Bu şeyrani gibi çile çekersin
Gözüktü bizlere de yol karanfil

Atilla Ertuğrul

Dilsad Hatun
16.09.2009, 21:39
AÇILMA SEN BİR DAHA

Herhalde Müslümansın ya bu açıklık nedir?
Kadında iffet, namus en büyük hazinedir.
Binlerce kem gözlere tahammül edilir mi?
Hayâsızlık yolunda medeniyet denir mi?
Medeniyet denerek kadın baştan çıkıyor.
Aslında bu açılmak, bir milleti yıkıyor.
Medeniyet, ahlaktır, namustur, fazilettir.
Çıplağa giden yol, en büyük cehalettir.
Sakın kanma kardeşim bu dinsizlik modası.
Seni aldatıyorlar mel’unlar kahrolası.
Bilmiyorum ben seni, kalbinde iman var.
Sen islamda sebat et varsın ayıplasınlar.
Muvakkat bir âlemde uyma nefsin şerrine.
Şeytanlara lanet et, gir islamın emrine.
Sen şuna emin ol ki her güzellik sönecek.
Allah yolunsa olan, ebediyetten gülecek.
Plaj, balo yerine dön yüzünü kıp leye.
Sana yakışan budur, kapan artık secdeye.
Cennet gibi nimet var islamsa sabredene.
İnsan asi olur mu, kendini halk edene?
Şayet nedir sorarsan sokakta görülenler?
Birçok ardan nasıpsız, kıymetsiz pespayeler.
Düşün; kıymeti varsa herhangi bir nesnenin
Sokağa attığını gördün mü hiç kimsenin
Dışa bakıp aldanma kıymetler içerdedir
Ne kadar süslü olsa boş kutu çöplüktedir.
Kanda aranan şey namus ile imandır.
Seni açmak isteyen bundan üryan olandır.
Deme;’Herkes açılmış zaman böyle istiyor’!
Bilirsin ki her nefis kabre yalnız giriyor.
Seni ayıplarlarsa şehvet bezirgânları
Asıl hesap gününde göreceksin sen onları
Örtünmek hayâdandır, hayâ ise imandan
İmanları olmayanlar alçaktır hayvandan,
Seni soymak isteyen hainlere yüz çevir
Zülüm fazla yaşamaz geçecektir bu devir.
Sahipsizce başıboş gezenler neye yarar
‘Müslümanım’diyenler evinde neşe arar.
Nice masum insler girmesinler günaha
İffetine sahip ol, açılma sen bir daha


..........

ÖRTÜN NAMUSUMDUR -

Haklısın !
Özgürlüğünü çalıyorlar gençliğinden !
Umudunu çalıyorlar yarınından !
Ama Üzülme !
Kimin tesellisi daha büyük olabilir ki seninkilerden ?
Gözyaşlarını ortak ettiğin gökyüzün,
Ve Cennet yurduna açılan pencerelerin var senin.
Sonsuz bir mutluluk ve huzur dolu ömürler bahşeden Rabbin var.
Onlar bilmiyorlar yüreğindeki asil direnişlerin karşılık bulduğu hazineleri.
Onlar bilmiyorlar sadakatinin varlığına katacağı güzellikleri.
Onlar bilmiyorlar örtün için şehid olan şerefli bedenleri.
Vatan millet demekse,
Milletleri doğuran sensin !
Sen ümmet-i Muhammed,
Sen soluklanmak demeksin.
Üzülme !
Şerefimdir geceye karışan gözyaşların !
Nefesimdir sessiz haykırışların !
Ve şunu hiç unutma ;
Asla son bulmayacak yüreğimden savruluşların !
Hasretin,hasretim
Umudun,umudum.
Ve örtün NAMUSUM'dur !

Dilsad Hatun
16.12.2009, 15:34
GM-0rcULz2U&feature=related

Dilsad Hatun
16.12.2009, 15:37
GM-0rcULz2U&feature=related

Ey Peygamber, eşlerine, kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına dış elbiselerinden (cilbablarından) üstlerine giymelerini söyle; onların (özgür ve iffetli) tanınması ve eziyet görmemeleri için en uygun olan budur Allah, çok bağışlayandır, çok esirgeyendir

(Ahzab 59 tefsiri)

Cilbab büyük bir örtüdür İdna ise örtmek ve sarmak anlamlarına gelir; fakat bu kelime alâ eki ile kullanıldığında bir şeyi yukarıdan aşağıya bırakmak anlamına gelir Bazı çağdaş müfessirler Batının etkisiyiyle bu kelimeyi, yüz örtme emrini görmemezlikten gelmek için "örtünmek" diye tercüme etmişlerdir
Eğer Allah bu müfessirlerin iddia ettiklerini söylemek istemiş olsaydı, yüdnîne aleyhinne değil, yüdnîne iley-hinne derdi Arapça bilen herkes yüdnîne aley-hinne'nin sadece "sarınmak örtünmek" anlamına gelmediğini bilir Ayetin devamındaki min celabîbi-hinne sözleri de bu anlama meydan vermemektedir Burada min eki (harficer) örtünün bir kısmı anlamına gelir ve "örtünme" ise örtünün sadece bir kısmı ile değil, tümü ile yapılır O halde ayet açıka şu anlama gelir: Kadınlar örtülerine iyice sarınsınlar ve örtülerinin bir kısımını da yüzlerinden aşağıya bıraksınlar

Hz Peygamber (sa) dönemine yakın zamanlarda yaşayan müfessirlerin ileri gelenleri bu yorumu kabul etmişlerdir ibn Cerir ve İbn el-Münzir, Muhammed İbn Sirin'in Hz Ubeyde es-Selmani'den bu ayetin anlamını sorduğunu rivayet ederler (Hz) Ubeyde, Hz Peygamber ( sa) zamanıda Müslüman olmuş, fakat onu görmemiştir Hz Ömer zamanında Medine'ye gelmiş ve oraya yerleşmiştir Fıkıhta ve fıkhî meselelerde Kadı Şüreyh ile aynı ayarda kabul edilir) Hz Ubeyde sözlü bir açıklamada bulunacağına, başını, alnını, yüzünü kapatıp sadece bir tek gözünü açıkta bırakarak örtünmenin nasıl olacağını kendi üstünde uygulayarak göstermiştir İbn Abbas da hemen hemen aynı tefsiri yapmıştır İbn Ebi Hâtim, ibni Cerir ve İbn Merduye'den rivayet edildiğine göre İbn Abbas şöyle buyurmuştur: "Allah, kadınlara evlerinden bir ihtiyaç için dışarı çıktıklarında, sadece gözlerini açıkta bırakacak şekilde örtülerini üstlerine almalarını ve yüzlerini gizlemelerini emretmiştir" Katade ve Süddi de bu ayete aynı anlamı vermişlerdir

Sahabe ve tabiun döneminden sonra gelen bütün büyük müfessirler de bu ayeti aynı şekilde tefsir etmişlerdir İmam ibn Cerir el-Taberi bu ayetin tefsirinde şöyle der: "Saygıdeğer kadınlar evlerinden çıktıklarında, açık ve yüzleri örtüsüz cariyeler gibi görünmemelidirler Örtülerinin veya dış elbiselerinin bir kısmını yukarıdan bırakıp örtünmelidirler ki, kötü niyetli kimseler onlara zarar vermesin"

(Camiul-Beyan cilt, 22 s 33)