Müzik yayını alış verişi etkiliyor
Mağazalardaki müzik yayınının mağaza içi trafik akışı ve satışlar üzerinde etkileri olduğu, seçilen müzik türlerinin müşterileri daha huzurlu, sakin ve ticari mesajlara daha açık hale getirdiği bildirildi.
Çukurova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Fatma Demirci Orel, müziğin yüzyıllardır insanların duygu dünyası ve davranışları üzerinde çok çeşitli etkileri olduğunun gözlendiğini kaydetti. Farklı kültürlerde ve farklı dillerdeki toplumların insanlarının müzik dilinde buluştuğunu, müzikle anlaşabildiğini dile getiren Orel, psikolojik hastalıkların tedavisinden, iş yerlerinde çalışanların motivasyonuna kadar kullanım alanları genişleyen müziğin mağazalarda atmosfer oluşturmada da tercih edilen bir araç olduğunu ifade etti.
İç kaynaklı gürültülerin veya mağaza içinde istenmeyen seslerin yok edilmesi ya da müşterileri rahatsız etmeyecek düzeye indirilmesinde müziğin kullanılmasının en etkin yol olduğunu bildiren Orel, mağaza atmosferinin oluşturulmasında müziğin önemli bir yeri olduğunu, müziğin insanı duygulandırıcı, isteklendirici, harekete geçirici, gevşetici ve dinlendirici etkileri olduğunun bilindiğini söyledi. Mağaza yöneticilerinin de bu doğrultuda müzikten yararlandıklarını kaydeden Doç. Dr. Orel, şu bilgileri verdi: ''Örneğin büyük mağazacılık alanında müzik yayını klasik bir araç haline gelmiştir. Bazı mağazalarda çalınan müziğin alışveriş yapmakta olan müşterileri rahatsız ettiği ve ürünlere odaklanmayı engellediği gözlenmektedir.”dedi
Hakikat Gazetesi