Karayolları 16. Bölge Müdürlüğü tarafından 2009 yılında yapımına başlanan havaalanı bölünmüş yol çalışmaları hala devam ediyor.
Trilyonlar gömelerek heyelanlı bölgede bulunmasından dolayı onarım çalışmaları devam eden yolun bu yıl da kullanılamayacak olması anlaşılınca eski yol elden geçirildi. Eski yol asfaltlandı, yol çizgileri yeniden boyandı. Bölge trafikten sonra başlayan heyelan tehlikesi ise kimsenin umrunda değil. Kuzey çevre yolu fikriyle sağlıklı bir yapılanma ise kimsenin gündeminde yok.
Mazisi 3 yıl önceye dayanan havaalanı yolunda başlatılan çalışmalar hala sürüyor. Aslında 2009 yılında yapımına başlanan çalışmalar geçen yıl bitirilmişti. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın geçen yıl ki Sivas ziyaretinden önce yolun trafiğe açılabileceği belirtilmişti. Ancak heyelanlı bölgede yapılan bölünmüş yol, sürekli deforme olduğu için büyük çukurları kapatmak yeni yol yapmak kadar hem maliyetli hem de zahmetli oldu.
Sürekli onarılmaya çalışılan yol bir türlü kullanılamadı. Heyelanlı bölge olduğu bilinmesine ve kalıcı bir çözümü olmamasına rağmen milyonlarca liralık harcama yapılmasından kaçınılmadı. Trafiğe kapatılan yeni yol nedeniyle ulaşım eski yol olarak bilinen servis yolundan sağlandı. Şu anda da çalışmaların devam ettiği bölünmüş yolun ne zaman trafiğe açılacağı muamma. 6 trilyon paranın gömüldüğü yolun en erken 2 yıl içerisinde bitirilebileceği konuşuluyor. Çalışmalar yapıldığı bölgede görülen içki şişeleri ise eski yolun sarhoşların mekânı haline geldiğini gösteriyor. Öte yandan henüz proje safhasında olan kuzey çevre yolunun yapılması ve havaalanına bağlanması fikri siyasi gerekçelerle hayata geçirilmedi.
Karayolları bu yıl da kullanılamayacağı anlaşılan yeni yoldaki çökmeleri onarmaya çalışırken şu an trafiğe açık olan servis yolunu gözden geçirdi. Servis yoluna asfalt dökülürken yol çizgileri yeniden boyandı.
Bu arada yeni yolunu kullanamayan havaalanında uçuş sayısı da azalacak. Kış sezonu nedeniyle Türk Hava yollarının akşam seferlerini kaldıracağı öğrenildi.
Sivaspostası