Cevap: Yöntem yanlışsa, doğru anlamakta mümkün olmayacaktır.
Sizin yaklaşımınızdan yola çaıkarsak.
Namaz konusunu tam anlamıyla kendi düşünce dünyanızda netleştiremediğiniz anlaşılıyor.
Bu konuda yazılarınızdan anlaşılan o ki; Peygamber(as) vakit buldukça namaz kılmıştır.
Farz namazların vaktinin üç olduğunu yazmışsınız. Daha önceki yazılarınızda da namazın rekatları konusunda bir rekat olabileceği şeklinde yazmışsınız.
Bunlar sahih hadislere muracaat edildiğinde ikna edici yaklaşımlar değil.
Camiler ve cemaatle namaz kılma konusunda da yazılarınızdan anlaşılan net bir durum ortaya koyamamışsınız.
Ayrıca Peygamberimiz (SAV) Gelen vahyi tebliğ etmiş gerisini insanlara bırakmış ve kim ne anlıyorsa öyle yaşasın der gibi bir konuma oturtuyor olduğunuz izlenimini uyandııryorsunuz.
Bu da insanları peygambersiz bir din veya haşa peygamberi sıradan sürüden birisiymiş gibi algılama yanlışına doğru sürükleyecektir. Yanlış sularda oynuyorsunuz hocam. Bu durum ne mealcilerin, ne hadis, sünnet karşıtlarının ve ne de Kur'an sünnet ışığında İslam'ı yaşayanların faydasına olur.
Tamam İslam anlayışına zaman içerisinde yerleşen hurafelerin teşhir edilip ortaya konulmasına ve bunların müslümanın hayatından çıkartılıp temizlenmesine takdir etmekten başka söylenecek bir şey yoktur. Ama Peygamber (SAV)'in hayatı boyunca uyguladığı Kur'an pratiğini hükümsüzleştirme gayretleri; sadece şunu söyleyeyim MÜSLÜMANLARA fayda getirmez.
Selamlar
__________________
“belki” ler dünyasında…
“keşke” lerle yaşarken…
“iyiki” diyeceğimiz insanlarda var
|