|
|||||||
| SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
| Anasayfa Haberler Sivas Haberler |

![]() |
|
|
Seçenekler | Arama | Stil |
|
|
|
|
#1 |
|
Site Habercisi
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sivaslilar.Net Şuan
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 1.847
Tecrübe Puanı: 976
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Yıllardır yaşanan mülkiyet sorunları nedeniyle bir türlü restorasyona alınamayan tarihi Taşhan Çarşısı'nda geride bırakılan yaz aylarında başlamayan restorasyona kış aylarında başlandı. Taşhan Çarşısı için Vakıflar Bölge Müdürlüğü eski eser bakım onarım ihalesini tamamladı. Yer teslimi yapılan yüklenici firma tarihi eserin çatısını sökmeye başladı. Projesi yıllar önce hazırlanmasına rağmen restorasyonu yılan hikâyesine dönen tarihi Taşhan Çarşısı'nda faaliyet gösteren esnaflara da hanı boşaltmaları için ihbarnamelerde gönderildi. Gönderilen ihbarnamelere göre esnaflar en geç 31 Aralık gününe kadar hanı boşaltacaklar. Yüklenici firmanın çatıdan başlattığı restorasyon daha sonra eserin iç bölümünde devam edecek. Eserin çatısının tamda yağışlı bir mevsime girildiği esnada onarıma alınması eserin daha çok zarar görebileceği endişesini artırırken, işçiler çatıda bulunan eski kiremitleri toplamaya başladı. Taşhan içerisindeki esnaflara çatı yapımı boyunca faaliyetlerine devam edebilme hakkı tanınırken, onlarca esnafı da bir tedirginlik aldı. En geç 31 Aralık'ta hanı boşaltacak olan esnaflar onarım sonrasında işyerlerinin kendilerine verilmemesinden endişe ediyor. Yıllardır han içerisinde faaliyet gösteren esnaflar olası bir kiralama durumunda önceliğin kendilerine verileceğine dair sözler alsalar da iş bitiminden sonra çarşıdan tamamen kopmaktan korkuyorlar. Bu arada tarihi Taşhan Çarşısı'nda başlatılan restorasyon çalışmasının 2012 yılında tamamlanması planlanıyor. TAŞHAN ÇARŞISI Sivas'ın en önemli tarihi değerlerinden biri olan Taşhan Çarşısı, mimari üslubu açısından 19. yüzyılda yapıldığı sanılıyor. İki katlı, ortası açık avlulu ve kesme taştan inşa edilen tarihi eserin üzeri açık olan iç avlusunda, çift başlı aslan başlarının ağzından su akan bir taş havuz bulunuyor. Kaynak: Sivas Hürdoğan |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() burak5866 Şuan
Son Aktivite: 19.08.2021 15:47
Üyelik Tarihi: 10.12.2008
Yaş: 36
Mesajlar: 2.221
Tecrübe Puanı: 863
![]() |
artık restore ederler mi mahvederler mi orasını bilmiyoruma am adam gibi hiç bir restoresini göremeidm daha.ama pardon yozgattaki çapanoğlu camiisini iyi restore etmişler hakkını verelim sivas vakıflar bölge müdürlüğünün.ama keşke diğer eserleride öyle yapabilselerdi çifte minare gmökmedrese şifahiye buruciye gibi eserleri öyle rezil etmeselerdi .
__________________
gençliğine güvenip vakit çok erken derken belki elveda bile diyemezsin giderken... |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Salim58 Şuan
Üyelik Tarihi: 11.05.2009
Yaş: 59
Mesajlar: 59.381
Tecrübe Puanı: 10
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Burada çalışmaların başlaması güzelde,Yaklaşan kış nedeniyle çalışmalara ara vermeseler diyeceğm fakat kesin ara verirler,Baharın gelmesini beklerler.
__________________
Asil İnsan İdare Eder, Aciz İnsan Şikayet Eder, Basit İnsan İftira Eder, Dürüst İnsan Sabreder... |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arif Coşkun Şuan
Son Aktivite: 10.05.2016 18:12
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Yaş: 63
Mesajlar: 27.868
Tecrübe Puanı: 10
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Nasrettin Hocanın fıkraları gibi. Şimdiye kadar nerdelermiş? Kısa bir süre sonra karda yağar. Baharı beklemeye başlarlar.
__________________
"Dilin düşüncenden önce haraket etmesin" |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() besyo_cu Şuan
Son Aktivite: 30.11.2015 22:13
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 2.884
Tecrübe Puanı: 1060
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Taşhan müdavimlerinden birisi olarak bu haberin kasıtlı olduğunu söyleyebilirim. Yaz aylarında Taşhan çok yoğun olur ve oturulacak yer bulunmaz. Restore için en uygun dönem sonbahar dönemidir tabi biraz geç kalınmış olabilir ama yinede zaman uygun olarak görülebilir...
__________________
www.sivasspor.com |
|
|
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|