|
|||||||
| SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
| Hertelden Her Telden Muhabbet Burada |

|
|
Seçenekler | Arama | Stil |
|
|
#1 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() arikarinkuchi Şuan
Son Aktivite: 28.09.2015 23:05
Üyelik Tarihi: 01.04.2007
Yaş: 33
Mesajlar: 4.399
Tecrübe Puanı: 1145
![]() ![]() |
'Dingonun ahırı' ne demek?
Dilimizde dingonun ahırı mı diye kullandığımız bir söz vardır. Hiç merak ettiniz mi bunun ne demek olduğunu? Atlı Tramvaylar zamanında, tramvaylar 2 atla çekilirken dik Şişhane yokuşunu çıkabilmek için Azapkapı'dan takviye at alarak yokuşu çıkabilirlermiş. Tramvay bu haliyle Taksim e kadar gelir, burada çıkartılan atlar, bu gün Taksim alanının batı kısmındaki sular idaresi maksemi ile Fransız konsolosluğu arasında bir ahırda bir süre dinlendirildikten sonra tramvaya bağlanmadan boş olarak Azapkapı ya götürülürlermiş. Taksim deki bu ahırı Dingo adlı bir rum vatandaş işletirmiş. Gün boyu bir sürü atın girip çıkmasından dolayı dilimizdeki '' Burası Dingo' nun ahırı mı giren çıkan belli değil '' sözünün buradan geldiği söylenir.
__________________
S ivaslıyız Hepimiz.. İ nançlı TüRK Genciyiz V atana Millete Sahip Çıkan A nasına Bacısına Saygı Duyan S ivaslı Yigidolarız Biz..!!! |
|
|
|
| Yukarıdaki Mesaj için Yandaki 4 Kullanıcı arikarinkuchi'e Teşekkür Ediyor... |
| Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|
Benzer Konular
|
||||
| Konu | Konuyu Başlatan | Forum | Cevaplar | Son Mesaj |
| Sabiha Serin Siir Kösesi | Sabiha Serin | Şiirler | 169 | 02.09.2010 10:50 |
| TÜRK OLMAK!!!! | barikat58 | Serbest Kürsü | 10 | 17.03.2009 14:56 |
| "Allahu ekber!" demek ne demek? | seva | İslami Soru - Cevap | 0 | 29.11.2008 16:45 |
| küfre düşmek | bayatlı kenan58 | Muhtelif konular | 3 | 13.05.2008 17:43 |
| YUMURTADA ALLAH YAZISI | Sivaslilar.Net | Anasayfa Haberler | 36 | 04.03.2008 04:26 |