|
|||||||
| SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
| Anasayfa Haberler Sivas Haberler |

|
|
Seçenekler | Arama | Stil |
|
|
#1 |
|
Site Habercisi
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sivaslilar.Net Şuan
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 1.847
Tecrübe Puanı: 977
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() 2009-2010 eğitim öğretim yılının sonuna gelindiği bu günlerde okullarda diploma ve karne gibi isimler altında para toplanmaya başladı. Eğitim öğretim yılının tamamlanmasına birkaç gün kala öğrencilerden para koparma peşinde olan bazı okullarda 30 lira gibi yüksek bir değerde diploma parası istendiği iddia ediliyor. Okulların kapanmasına kısa bir süre kala lise ve ilköğretim okullarından mezun olacak öğrencilerden diploma parası ve çeşitli konularda para istenmesi velilerin tepkilerine neden oluyor. Sivas’ta ki ilköğretim okullarından mezun olacak öğrencilerden 20, liseden mezun olacak öğrencilerden ise 30 milyon lira diploma parası istendiğini belirten veliler, milli eğitim il müdürlüğüne seslenerek, uygulamanın sona erdirilmesini istediler. Veliler, istenilen diploma parasının yüksek olduğunu ve bu konunun araştırılması gerektiğini belirterek, bakanlığın daha önce yapmış olduğu, “Öğrencilerden diploma parası alınmayacak” açıklaması yönünde olması gerektiğini söylediler. Okullarda eğitim yılı sürecinde kayıt parası ile başlayan ve velilerden yıl boyunca farklı isimler altında toplanan paralar velileri çileden çıkarıyor. Yapılan araştırmaya göre okullarda yıl boyunca velilerden çeşitli konularda para toplanıyor. Yıl boyunca velilerden zorunlu bağış, diploma parası, eğitime katkı payı aidatı, dergi parası, kıyafet parası, bilgisayar, tepegöz alım parası, fotoğraf parası, sınıf köşelerini düzenleme parası, bayramlar için süs ve süsleme parası, perde parası, teşekkür, takdir belge parası, tebeşir, tahta kalemi parası, masa örtüsü parası, okul arması parası, fotokopi ve sınav parası, servis ücreti, pul parası, sınıf temizletme parası, temizlik malzeme parası, okul etkinlikleri bilet parası gibi istenilen paralar ilginç olaylara sahne oluyor. Geçtiğimiz günlerde gazetemizde “Öğrenci velilerine SBS’li tehdit iddiası” başlığı adı altında manşete taşıdığımız haberde sınava girecek öğrencilerden 25 TL okula katkı payı istendiğini yazmıştık. Öğrenciler parayı getirmedikleri takdirde sınav giriş belgelerini alamamakla tehdit edilmiş ve bu durum üzerine İl Milli Eğitim Müdürü Ali Murat Taner bir açıklama yaparak velileri uyarmıştı. İl Milli Eğitim Müdürü Ali Murat Taner talep edilen paralar karşısında velilerin müsamaha göstermemeleri konusunda uyarıda bulunmuş ve “Çocuklarınızın eğitim alanındaki temel haklarını kullanmasını engelleyen “Kayıt parası”, “Zorunlu bağış” gibi taleplere kesinlikle karşı çıkın” demişti. Sivas Hürdoğan |
|
|
|
| Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|