|
|||||||
| SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
| Anasayfa Haberler Sivas Haberler |

![]() |
|
|
Seçenekler | Arama | Stil |
|
|
#1 |
|
Site Habercisi
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sivaslilar.Net Şuan
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 1.847
Tecrübe Puanı: 977
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Vatandaşın kentkart çilesi bitmek bilmiyor. Sisteme geçiş sürecinde bir hayli sıkıntı yaşayan vatandaşlar kısa süre içinde yeni sisteme alışsa da, bazı sıkıntılar halen devam ediyor. Bayilerde limit kalmaması, vatandaşın kent kartında limit kalmadığında araç içinde zor durumda kalması gibi problemler halen devam ederken halk, adeta çileye dönüşen bu problemlere kalıcı çözümler üretilmesini bekliyor.Sivas Belediyesi tarafından şehir içi toplu taşımada gerçekleştirilen köklü değişikliğin ardından kentte toplu taşıma araçları tek tip ve sistemle çalışmaya başlarken, 24 Ağustos 2008 tarihinde hayata geçirilen bir başka sistemle toplu taşıma araçlarında para ve bilet kullanma dönemi sona erdirilmişti. Halk bu tarih itibariyle toplu taşıma sisteminde yeni bir döneme adım atarken 'kentkart' ile tanışmıştı.İlk dönemlerde oldukça sıkıntı yaşayan vatandaşlar kısa süre içinde sisteme ayak uydurmaya başlasa da bazı sıkıntılar halen devam ediyor.Vatandaşların ‘kentkart' kullanımında yaşadıkları sıkıntıların başında bakiye yetersizliği geliyor. Otobüse bindiklerinde ‘kentkart’ okuma cihazının ‘bakiyeniz yetersiz' uyarısı iye karşı karşıya kalan vatandaşlar, otobüs şoförlerinin tuhaf bakışları arasında araçta bulunan diğer yolculara ilk önce, ‘kent kartı olan var mı?' Sorusunu yöneltip, kendinden sonra araca binenlere ise ‘Ücretini versem benim için de çeker misiniz? Şeklinde ricada bulunurken, çoğu kez bu beklentinin karşılıksız kalması moral bozukluğu oluşturuyor.Kent kartının limitinin azalıp azalmadığını, bitip bitmediğini sürekli olarak takip etmek zorunda kalan ancak bu takibi yeterince yapamayan vatandaşlar genellikle bu sorunla karşı karşıya kalırken, halk yaşanan bu soruna biran önce çözüm üretilmesini istiyor. 1,5 YTL'LİK KARTLAR! Yaşanan bu sorun nedeniyle otobüslerde tek kullanımlık kartlar bulundurulmaya başlanırken, vatandaşlar ‘kentkart'larında bakiye bulunmadığında ve araçta bulunan diğer yolculardan faydalanamadığında otobüs şoförlerinde bulunan 1,5 YTL'lik tek kullanımlık kartları alarak toplu taşıma imkânlarından faydalanabiliyor.Yolcularla otobüs şoförlerini karşı karşıya getiren ve zaman, zaman ilginç diyalogların yaşanmasına neden olan bu durum vatandaşların tepkisini topluyor. BAYİLERDE LİMİT YOK! Vatandaşların kent kart kullanımındaki en büyük sıkıntılarından bir tanesi ise 'kentkart' bayilerinde yeterli limit bulunmaması. Özellikle akşam 18.00 ile 23.00 saatleri arasında 'kentkart' bayilerinden kartlarına kontör yüklemek isteyen vatandaşlar, çoğu kez isyan ettiren 'limit yok' sözü ile karşılaşırken kontör yükleyebileceği başka bir bayi bulmak için arayış içine giriyor.Bazen birçok bayiinin limit yetersizliği nedeniyle vatandaşların ihtiyaçlarını karşılayamadıkları öğrenilirken, halk bu soruna da kısa sürede çözüm bulunmasını istiyor. 'Kentkart'larına kontör yükleyebilmek için bazen birkaç bayi dolaşmak zorunda kaldıklarını özellikle evlerine geç gitmeleri gerektiğinde ve kontörleri olmadığında açık bayi bulunmadığı için zor durumda kaldıklarını dil getiren vatandaşlar sistemin bu tür aksaklıklarının görmezden gelinmemesi gerektiğini dile getirdiler.Belediye'nin bu yöndeki hizmetini beğendiklerini ancak yaşanan bu sorunlar nedeniyle sıkıntı yaşadıklarını, dile getiren vatandaşlar yaşanan sıkıntılar nedeniyle bakış açılarının değişmeye başladığını ifade etti. "KENDİMİZİ DİLENCİ GİBİ HİSSEDİYORUZ!" Özellikle kartlarında bakiye kalmadığında otobüste bulunan diğer yolculardan kendileri için kartlarını okutmalarını rica ettiklerini ancak vatandaşların büyük çoğunluğunun bu talebe tepkisiz kaldığını savunan bazı vatandaşlar ise; "zaten halkın büyük çoğunluğunun kartlarına öyle büyük miktarlarda kontör yükleme imkânı yok. Hemen, hemen her kes gücünün yettiği kadar kontör yüklüyor veya kendisine yetecek kadar limit bulunuyor kartında. Hal böyle olunca bir başkasına yardımcı olmak ta istemiyor. Bu nedenle de çoğu kez tıpkı bir dilenci gibi başkalarından kart dileniyoruz. Bazen de başkalarının bu duruma düştüğüne şahit oluyoruz. Bu soruna farklı çözümler üretilmeli. Limiti yetersiz olan ve zor durumda kalan vatandaşlara tek kullanımlık kartların da 1,5 YTL'ye satılmasını adil bulmuyoruz" şeklinde tepkilerini dile getirdi.İlgililerin halkın bu yöndeki sıkıntılarına kısa süre içinde çözüm üretmesi bekleniyor. YENİ ZAM YÜRÜRLÜKTE! Bu arada Belediye Meclisi toplu taşıma ücretlerine geçtiğimiz Cumartesi gününden itibaren geçerli olmak üzere 10 Yeni Kuruş (Ykr) zam yapma kararı aldı.Alınan karar doğrultusunda Sivas'ta toplu taşıma ücretleri şu şekilde değişti:Emekli ve öğrenci 60 Ykr'den 70 Ykr'ye, tam ise 1 YTL'den 1 YTL 10'Ykr'ye çıkarıldı. Sivas'ta toplu taşımla ücretlerine en son yaklaşık 7 ay önce zam yapılmıştı. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Yiğido
![]() ![]() sivas_sevdamiz Şuan
Son Aktivite: 22.09.2012 12:47
Üyelik Tarihi: 01.10.2006
Mesajlar: 109
Tecrübe Puanı: 732
![]() |
bence kentkart sistemi iyi işliyo şu anda. artık herkesin dikkat etmesi gerekiyıo bakiyesine. ki olmasa bile Sivas halkı duyarlıdır. sorun olmaz... yardımcı oluruz birbirimize..
bu arada belediyenin internet sitesine yazdığım kentkartla ilgili bi soruya cevap olarak " yakında kredi kartıyla da binilebilecektir" cevabını almıştım. ne zaman olur bilemiyorum ama olduğu taktirde bakiye sıkıntısı falan olmaz |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ABDULLAH DUMAN Şuan
Son Aktivite: 18.01.2016 12:29
Üyelik Tarihi: 09.08.2006
Mesajlar: 3.552
Tecrübe Puanı: 1087
![]() ![]() ![]() |
ARAÇ İÇİNDE 1,5 YTL
YAZIK BE
__________________
Biz ki, Tunada Abdest Alıp, Viyana Önlerinde Namaz Kılanların Evlatlarıyız ! |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MeLody58 Şuan
Son Aktivite: 02.06.2015 17:15
Üyelik Tarihi: 02.08.2008
Mesajlar: 2.608
Tecrübe Puanı: 920
![]() ![]() ![]() ![]() |
halkımız bu konuda çok duyarlı aslında ben çok şahit oldum kent kartı olmayan arkadaşlarada yardımcı olmaya çalışıyoruz..
konu ile fazla alakası yok ama genede bişi yaşadıgım bişiyi yazmak istiyorum bundan 1 hafta önce ben otobüse binmiştim baska şehirden gelen 4 üniversite ögrencisi ile sohbeti dikkatimi çekti kendi adıma gurur duydum işte dedim sivaslı heryerde kendini belli ediyor baska şehirden gelen üniversite ögrencilerine öncelikle merhaba dedi sonra biz baska şehirden geliyoruz dediler o ellerinden öpülecek sivaslı teyzemde aman ha yavrum dikkatli giyinesiniz kötü yola gitmeyesiniz çarşıya gelene kadar bir sürü nasihatta Bulundu Sivaslı budur işte sivaslı yardım sever sivaslı HERYERDE KENDİNİ BELLİ EDER |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() kasparix Şuan
Son Aktivite: 01.07.2011 16:53
Üyelik Tarihi: 19.04.2008
Yaş: 38
Mesajlar: 1.196
Tecrübe Puanı: 784
![]() |
bizede çarşıda alış veriş yaparken öğrenci olduğumuzu söylemememiz konusunda bayağı tembihlediler....bilmeme anlatabıldık mı..sivas sevdası ayrı ama....
|
|
|
|
|
|
#6 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MeLody58 Şuan
Son Aktivite: 02.06.2015 17:15
Üyelik Tarihi: 02.08.2008
Mesajlar: 2.608
Tecrübe Puanı: 920
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
|
|
|
|
|
#7 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() arikarinkuchi Şuan
Son Aktivite: 28.09.2015 23:05
Üyelik Tarihi: 01.04.2007
Yaş: 33
Mesajlar: 4.399
Tecrübe Puanı: 1145
![]() ![]() |
anaaaaaa
bide zam yapmışlar sanki gittkleri kaç km se 1100 olurmu yaa gerçi ben öğrenciyim 700 de ![]() büyüklerimize de yazık
__________________
S ivaslıyız Hepimiz.. İ nançlı TüRK Genciyiz V atana Millete Sahip Çıkan A nasına Bacısına Saygı Duyan S ivaslı Yigidolarız Biz..!!! |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() yerliturkuaz Şuan
Son Aktivite: 28.03.2012 10:23
Üyelik Tarihi: 05.09.2008
Yaş: 41
Mesajlar: 2.017
Tecrübe Puanı: 866
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
İstanbul'da iettlere de uygulanan akbil sitemi en güzeli bence yapın bunu kimse çile çekmesin....
__________________
Zamanını en iyi değerlendiren zaman benim diyendir...
Sevmek yürek işidir yüreğin yoksa sen niye yaşıyorsun? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kibrisli Şuan
Son Aktivite: 15.04.2015 04:22
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 4.738
Tecrübe Puanı: 1244
![]() ![]() ![]() ![]() |
izmirde aynı sistem uygulanıyor, makinelerden kartlara kadar herşey aynı hatta İzmir kent kartı bastım bikez yemedi ama
orda kartta bakiye kalmadığında şoföre veriyorsun parayı onun elinde günlük 1000 ytl yüklü olan kent kartlar var onu basıyor senin yerine. fiyatlara zam yapacaklarmış, ben geldim 1 haftadır Sivas'tayım ilk duyduğumdan beri çok pahalı geldi ki bir de zam yapacaklar. İzmir'le aynı fiyat oluyor hatta 20krş felan daha pahalı, birde bir kez kullanınca 1,5 saat içinde tüm yolculuklar ücretsiz İzmirde. Güzel bir sistem en kötü ihtimalle kağıt müsrifliğinden kurtarmış Sivas belediyesini, ama pahalı hatta nerdeyse soygun yani meydan sigorta arası birisi hastaneye gidecek olsa 1.5 ytl verecek çok para, sorunlarıda gidip İzmir belediyesine baksınlar tıkır tıkır işliyor örnek alıp uygulasınlar zor mu, büyük şehirde sorunsuz çalışan şeyin Sivas'ta çalışması.
__________________
TÜRKİYE İÇİN AB'YE HAYIR üzä kök tänri basmasar, asra yir telinmeser, Türk budun ilingin törüngün kim artatı udaçı erti?
|
|
|
|
|
|
#10 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() HaZaN Şuan
Son Aktivite: 14.05.2013 14:36
Üyelik Tarihi: 03.11.2008
Mesajlar: 16.918
Tecrübe Puanı: 2345
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sana katılıyorum kardeş bence akbil en güzeli; yazın Sivas'a gittiğimde çok sıkıntı çektim madem böyle bir uygulama var bayilikleri çoğaltsınlar...
__________________
Huzuru kendi içimizde bulamassak başka yerde aramak boştur.
|
|
|
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|