|
|||||||
| SİTE ANA SAYFA | Galeri | Kayıt ol | Yardım | Ajanda | Oyunlar | Bugünki Mesajlar | Arama |
| Anasayfa Haberler Sivas Haberler |

![]() |
|
|
Seçenekler | Arama | Stil |
|
|
#1 |
|
Site Habercisi
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sivaslilar.Net Şuan
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 1.847
Tecrübe Puanı: 977
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() 2009-2010 eğitim öğretim yılının sonuna gelindiği bu günlerde okullarda diploma ve karne gibi isimler altında para toplanmaya başladı. Eğitim öğretim yılının tamamlanmasına birkaç gün kala öğrencilerden para koparma peşinde olan bazı okullarda 30 lira gibi yüksek bir değerde diploma parası istendiği iddia ediliyor. Okulların kapanmasına kısa bir süre kala lise ve ilköğretim okullarından mezun olacak öğrencilerden diploma parası ve çeşitli konularda para istenmesi velilerin tepkilerine neden oluyor. Sivas’ta ki ilköğretim okullarından mezun olacak öğrencilerden 20, liseden mezun olacak öğrencilerden ise 30 milyon lira diploma parası istendiğini belirten veliler, milli eğitim il müdürlüğüne seslenerek, uygulamanın sona erdirilmesini istediler. Veliler, istenilen diploma parasının yüksek olduğunu ve bu konunun araştırılması gerektiğini belirterek, bakanlığın daha önce yapmış olduğu, “Öğrencilerden diploma parası alınmayacak” açıklaması yönünde olması gerektiğini söylediler. Okullarda eğitim yılı sürecinde kayıt parası ile başlayan ve velilerden yıl boyunca farklı isimler altında toplanan paralar velileri çileden çıkarıyor. Yapılan araştırmaya göre okullarda yıl boyunca velilerden çeşitli konularda para toplanıyor. Yıl boyunca velilerden zorunlu bağış, diploma parası, eğitime katkı payı aidatı, dergi parası, kıyafet parası, bilgisayar, tepegöz alım parası, fotoğraf parası, sınıf köşelerini düzenleme parası, bayramlar için süs ve süsleme parası, perde parası, teşekkür, takdir belge parası, tebeşir, tahta kalemi parası, masa örtüsü parası, okul arması parası, fotokopi ve sınav parası, servis ücreti, pul parası, sınıf temizletme parası, temizlik malzeme parası, okul etkinlikleri bilet parası gibi istenilen paralar ilginç olaylara sahne oluyor. Geçtiğimiz günlerde gazetemizde “Öğrenci velilerine SBS’li tehdit iddiası” başlığı adı altında manşete taşıdığımız haberde sınava girecek öğrencilerden 25 TL okula katkı payı istendiğini yazmıştık. Öğrenciler parayı getirmedikleri takdirde sınav giriş belgelerini alamamakla tehdit edilmiş ve bu durum üzerine İl Milli Eğitim Müdürü Ali Murat Taner bir açıklama yaparak velileri uyarmıştı. İl Milli Eğitim Müdürü Ali Murat Taner talep edilen paralar karşısında velilerin müsamaha göstermemeleri konusunda uyarıda bulunmuş ve “Çocuklarınızın eğitim alanındaki temel haklarını kullanmasını engelleyen “Kayıt parası”, “Zorunlu bağış” gibi taleplere kesinlikle karşı çıkın” demişti. Sivas Hürdoğan |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() LaEdri Şuan
Üyelik Tarihi: 12.06.2006
Mesajlar: 6.011
Tecrübe Puanı: 1341
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Habercilik yaptığını sanan gazete,
Sivas'ta eğitim sisteminden bu kadar mı haberin mi var ya da sipariş haber mi alıyorsun? Kayıt yaparken milyarı alanları görmeyip küçük okulların aldığı 10 tl'ye mi göz diktin? Sınavla öğrenci alan liselerde 250-300 tl kayıt parası alındığını yazmaktan aciz misin? Adrese dayalı kayıt sistemini hiçe sayıp civarın en parlak öğrencilerini alıp sonra da ben iyi okulum diye övünenleri niye yazmıyorsun? Sivas'ta bir okulda her sınıfta projeksiyon var,labaratuar imkanalrı gelişmiş,her türlü imkanı var ancak 100 metre ilerde bir okulda bu imkanalrın hiçbiri yok.Bu fark nereden kaynaklanıyor acaba hiç düşündün mü gaste!
__________________
Hani o, babasına ve kavmine, “Ne bu tapınıp durduğunuz heykeller?” demişti.(Enbiya-52) |
|
|
|
| Yukarıdaki Mesaj için Yandaki Kullanıcılar LaEdri'e Teşekkür Ediyor... |
|
|
#3 | |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Salim58 Şuan
Üyelik Tarihi: 11.05.2009
Yaş: 59
Mesajlar: 59.381
Tecrübe Puanı: 10
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Alıntı:
Bende çocuk okutuyorum fakat bu ödemelerle hiç karşılaşmadım.yoksa buradaki uygulamalar farklımı.
__________________
Asil İnsan İdare Eder, Aciz İnsan Şikayet Eder, Basit İnsan İftira Eder, Dürüst İnsan Sabreder... |
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Moderator
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Arif Coşkun Şuan
Son Aktivite: 10.05.2016 18:12
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Yaş: 63
Mesajlar: 27.868
Tecrübe Puanı: 10
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Başı boşluk ciddiyetten uzak bir karmakeşlik. Uzun yıllardan beri aynı tutum ne yazıkki devam ediyor. Bakan tv.lere çıkıp kesinlikle kayıt parası alınmayacak diyor, okullar ısrar ediyor almak için, "Bize gizli talimatla alın " dediler diyebiliyolar.
Kimin ne yaptığı belli değil işte herkes kafasına göre takılıyor.
__________________
"Dilin düşüncenden önce haraket etmesin" |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alibaba58 Şuan
Son Aktivite: 11.06.2013 12:44
Üyelik Tarihi: 25.10.2007
Yaş: 45
Mesajlar: 3.139
Tecrübe Puanı: 997
![]() ![]() |
Uyduruk bir devlet anaokulu için 500 tl. kayıt parası istiyorlar, farklı adreste iyi bir okula çocuğumu kaydetmem için 1000 lirayı cebine koy öyle gel diyorlar bu sene çocuğum devlet anaokuluna gitti keşke özele verseydim hergün para, hergün para...
|
|
|
|
![]() |
| Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|