![]() |
#11 |
Tecrübeli Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() AĞAOĞULLARI Şuan
![]() Son Aktivite: 08.11.2017 12:02
Üyelik Tarihi: 08.12.2009
Mesajlar: 311
Tecrübe Puanı: 606
![]() |
![]() Türkiye de trafik baş döndüren bir olay .Sivas için değil bütün Türkiye için geçerli dir.Bu da çok önemli bir konudur. Hangi şehrin trafiği hafifleyecek ileride trafik Türkiye gibi dışa bağlı ülkelerin büyük sorunu olacak. Şehir içi yollar tıklım tıklım dolu. İlk çözüm bekleyen büyük metropol kentler. Yaya kaldırımları kalmadı otopark oldu. Araç park etmek bir mucize iki aracın arasına park edildiğinde 25 cm önde 25 cm arkada yer kalıyor buraya girmek mucize gibi çıkmakta öyle . Büyük şehirlerde otoparklar parsellenmiş ,kaldırımlar parsellenmiş ,değnekciler silahlanmış, avanta topluyorlar. Önlerinde kimse duramıyor .
Belediyeler yolları kapatmış görevli kişiler koymuşlar dedekorkut misali . geçenden on lira durandan beş lira haraç topluyor. Hak aramak gibi bir duruma sahip değilsin. Çünkü bunlar her türlü öldürücü silahlarla donatılmış söz hakkın yok. Her an bela hazır genel toplumun ahlakı da sinir sistemleri de bozulmuş. Her araç ta silah sopa bıçak mevcuttur. Yolun ortasına aracını park eden binlerce insan var . Sorduğun zaman beklesen ne olur diyor. Sabrediyor bekliyorsun keyfi yetince aracını kaldırıyor. Eğer Türkiye genelinde çözüm aranacak sa büyük şehirlerin trafiğine çözüm bulunmalı. Sivas gibi küçük şehirlerin trafiği pek önem taşımaz. Yeteri kadar park alanı vardır. Şehir merkezinde yoğunluk olur Atatürk caddesi, Hikmet ışık cad, Rahmi günay caddesi gibi yerler de yoğunluk olabilir. Bunların çözümü kolaydır işini bilene. Sivastaki mülki amirler belediyeler el ele gönül gönüle verseler kısa zamanda bu problem giderilir. Mevlana caddesinden Bankalar caddesine araba ile gelinir mi? ,Bezirci den postaneye araba ile gelinir mi? , Bizler Altuntabak mahallesinden Erkek sanat Enstitüsüne yaya yürüyerek giderdik kışın firtınasında .Sivas ın alttarafı nedir üst tarafı nedir. Sivastaki araçlar uzun yol için kullanılmalı dır. Mahallelerde kaldırımlar boş park yeri çok araçları dinlendirelim toplu taşıtları kullanalım çözüm bu. Ağaoğulları 13/1/2011 |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
Yeni Yiğido
![]() ahmetcelik Şuan
![]() Son Aktivite: 27.05.2013 18:28
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 29
Tecrübe Puanı: 0
![]() |
![]() Tramvay veya Rayli sistem sivas da olmaz sa olmazlardan.
Benim Proje önerim hazir. 3 Bölümden olusuyor. 1. Kisim (Mavi Hat) Prestij Tramvay Hatti Ring - Ray Sistemi (1.OSB sondurak, Kilavuz, Orhangazi, Ali Baba, Seyrantepe, Pasabahce duble yolunu üstgecitle gecerek, Fatih, Dirilis, Mimar Sinan Mahallesinde, DSI Kavsaginda alt gecitle Fuar ve Spor kompleksine baglanarak, Halil rifat pasa köprülü kavsagi altin dan Kardesler Mahallesinden yani bagdat caddesinden Üniversiteye. Univeriste de bir büyük istasiyon insa ederk buraya gelen tramvaylar üc istikametli geri ayrilabilecek. 1 istikamet Univeriste, Kardesler Mahallesi, Yesilyurt Mahallesine buradan bir Üstgecitle Erzincan yolunu gecerek istikamet Dogukent ve Sondurak , yani burada birinci kisimdan olusan ring bulusmus oluyor. 2.Kisim (Kirmizi Hat) Sehir Tramvayi Bu hatlar birinci kisima sürekli en kisa güzergah tan baglanmak sarti ile tasarlandi, hatlar gidis gelis olarak tasarlandigi icin ve esas hedef SEHIR MERKEZI ve geri dönüsler düsünüldügü icin en kisa ve en az sorunsuz güzergahlar secilmisdir. Detayli anlatirsam; Sivas Havalimanina ugrayan bir güzergah tasarladim bu güzergah mevcut Ankara Duble Yolunun Orta refüjleri hat olarak kullanilacak, durak noktalari yine orta refüj kisminda kalacak lakin tramvaylar duraklarda yer altina girip duraktan yer altindan cikarak tasarlandi, bu güzergahtaki tramvay hatti ac kapa sistemi ile insaa edile bilir, yolcular yer altinda büyük bir istasiyon salonunu kullanarak peronlardan gidecekleri güzergahi sece bilirler, bütün ac, kapa sistemi ile tasarlanan duraklar asnsörlü ve dönen merdivenli ve konvansiyonel merdivenlerle ulasilacak bütün istasiyonlar havalandirma baclarina sahip olcak, yolcunu yogun oldugu duraklarda büfeler ve bilet satis noktalari ve otomatikleri bulundurulacak, bütün ac, kapa tramvay duraklarinda milli savunma veya sivil savunma icin siginaklar tasarlanmis olcak Milli Savunma Sistemine uygun bir sekilde degisik stratejik siginak ve depolar buradan rayli sistemle sürekli baglantili olarak tasarlanmis olacak bu noktayi fazla detayli anlatmak istemiyorum. Hava alani kavsaginda yani Bölge Trafik noktasinda tramvay bir ac, kapa durak noktasindan yerin altindan Hava alani duble yoluna ve orta refüjüne cikarak güzergahi takip edecek eski hava alani yolu takip edilerek tramvayin sorunsuz meraküme cikmasi ve inmesi icin bu güzergehi tavsiye ediyorum, yeni Hava alaní Duble yolunun orta refüjünden bir ÜST GECIT ile eski havayoluna baglanacak. Güzergahin Sehir Merkezi Istikametini söyle tavsiye ediyorum, Hava Alanindan cikarak , Bölge Trafik, TOBB - ETÜ Universitesi- Cimento Fabrikasi- Travers Fabrikalari ve Polis Lojmanlarinin yolcu potansiyelinin kullanacagi iki durak ac, kapa sistami ile ANKARA - SIVAS Duble yolu üzerinde öneriyorum, DSI Bölge Müdürlügü kavsaginda tramvay 1 KISIM ile bulusuyor yani (RAYLI RING SISTEMINE) bu nokta dan üc istikamete devam edebiliyor. 1.istikamet: Universite, 2.istikamet: Mimar Sinan, Dirilisi Mahallesi,Fatih Mahallesi, Pasabahce Kavsagi, Seyran tepe, Ali Baba,Orhangazi, Kilavuz ve Son durak 1. OSB. 3.istikamet: Mimar Sinan, Selcuk Mahallesi, Emek Mahallesi,Kümbet Mahallesi, Dört Eylül Mahallesi,Tuzlu Göl Mahallesi,Istiklal Mahallesi,Altuntabak Mah., Esentepe Mah.,Yeni Mah.,Aydogan,Cicekli, Ece Mahallesi. 1 istikamet, ve 2 istikamet lerin detaylarina girmeden 3 Istikametin detaylari kisaca söyle izah ediyim Mimar sinan Mahallesine yer alti gecidi kullanarak Seyh Samil caddesine Kavusan tramvay bu caddede yine Orta Seritleri iki isikametli kullanark devam edebilir bu güzergah ta yollarin Orta Refüjleri Kaldirilmali duraklar yine ac, Kapa Sistemi ile yer altinda olmali, bu güzergah ta Orta Serit yer yer Motorlu Vasita ve Tramvay icin planlanmali, güzergah Seyh Samil Caddesiniden, Buhara Caddesini takip ediyor buradan Zübeyde hanim Caddesinde devam ediyor, Halk Egitim Merkezi yakinlarindaki Kavsak tramvay hatti yerin altindan gecerek Zübeyde Hanim Caddesinden yer altin dan cikarak Dört Eylül Cadesini takip ediyor sonra Menderes Caddesine ulasiyor, Yunus Emre Polis Karakolu mevkisinde yer atina inip duraga giren tramvay burdan iki istikamete ayrila biliyor güzergahin biri Yeni dogan Mah., Yunus emre Mah., Fatih Mah. ve 1 Etap Ring Ray Sistemine Baglaniyor. 2 inci istikamet ise Yunus Emre Polis Karakolu mevkisinde yer altindan Hayri Sigirci Caddesine cikarak yine orta refüjü kullanarak, Sivas Kolleji Mevkisinde tramvay yer altina inerek yari Metro seklinde sehir icini geciyor. 3 Kisim (Sari Hat) Yari metro Sistemi) Sivas Koleji mevkisinde yer altina alinan metro hatti Atatürk Caddesinde Pasabey Mah. ve Demirciler Mah. arsinda yer altini terk ederk Atatürk Caddesinden AKSU Köprüsünü gecerek M. Fethi Akyüz Caddesinden , Bagdat Cadesine ve oradan Univeristeye ulasa bilir. Yari Metro sisteminin ikinci güzergahi Sivas Kollejinden yer altina girerek yer altindan Saraybosna Caddesini yer alindan takip ederk Hikmet Isik Caddesini de yer altindan gecdikten sonra Istiklal Cadesi üzerinde Huzur Mahallesi Mevkisinde yer altini terk ederek yoluna yer üstünden Dogukent ve Kilavuz Mah. gecerek 1 OSB Sonduragina Kavusuyor. BU Benim Önerim Harita da baska güzergehlar görülüyor bunlar zaman la bu güzergehlara eklene bilcek Sehir tramvay hatlari. |
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki 2 Kullanıcı ahmetcelik'e Teşekkür Ediyor... |
![]() |
#13 |
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() burak5866 Şuan
![]() Son Aktivite: 19.08.2021 15:47
Üyelik Tarihi: 10.12.2008
Yaş: 35
Mesajlar: 2.221
Tecrübe Puanı: 833
![]() |
![]() ahmetçelik proje iyi ama biraz eksik gibi mesela üniversite şehir arası sadece bir yoldan yapmışsın o olamış mesela kılavuzdaki bir adam üniversiteye gitmesi için orayada bir hat olmalı aynı şekilde yine kümbet üniversite arası bir hatla birbirine bağlanmalı direkt şehire uğramadan.üçüncüsüde bu hatlarda kimse kullanam yapamz mesela evlerin yoğun olduğu bölgelerden hat geçmiyor mesela çayboyu osb arasını birbirine ileriden bağlamak mantıklı olmaz çünkü orada zaten evler yok daha şehir merkezinden geçirerek sivasın kuzey güney istikametinde olan caddeleri de kullanarak daha fazla yolcu alamsını sağlayabilriz.örnek kazancıalr caddesi veya abdulvahabi gazi caddesinden bir hat yaparak hem birbirne bağlantıyı yüksek hemde katılımı yüksek yapabilriiz.ayrıca kümbete giden yolunda direkt yeni adı muhsin yazıcıolu olan bulvardan geçmeli diye düşünüyorum.en büyük sorunda şehir merkezinde ona duraklar açacak akdar geniş alanların olmaması.AMA GÜZEL BİR DÜŞÜNCE OLMUŞ YİNEDE.
__________________
gençliğine güvenip vakit çok erken derken belki elveda bile diyemezsin giderken... |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 |
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() burak5866 Şuan
![]() Son Aktivite: 19.08.2021 15:47
Üyelik Tarihi: 10.12.2008
Yaş: 35
Mesajlar: 2.221
Tecrübe Puanı: 833
![]() |
![]() sivaslılar olmaz demeyin lütfen diğer şehirleirn hepsinde var sivasta nedne olmasın.biz isteyelimki aday olacak belediye başkanlarıda o istekte projeler hazırlasın.eğer biz ne gerek var dersek zaten yapılmaz.
__________________
gençliğine güvenip vakit çok erken derken belki elveda bile diyemezsin giderken... |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 |
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kibrisli Şuan
![]() Son Aktivite: 15.04.2015 04:22
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 4.738
Tecrübe Puanı: 1214
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Bu tür hatlar zamanla gelişir ve çok çok çok büyük maliyetleri vardır o yüzden bir anda böyle büyük projeler olmaz ilk anda belki bir ya da iki hat ve Mimar Sinan ile meydanı birbirine bağlayan, Tren garından da Üniversiteye bağlanan bir yol meydan da Mevlana'ya kadar gidecek yani aslında Tren garı dağıtım merkezli Mimar Sinan ve Mevlana'yı ve üniversiteyi birbirine bağlayan bir hat bunun mimar sinan üniversite hattı TCDD'nin raylı sistemi üzerinde ulaştırma bakanlığına yaptırılabilir mevlana tren garı arası da yeraltından götürülmeli... İşte ulaşımı ucuz, rahat, hızlı ve maliyeti de bahsi geçen tüm projelerden daha ucuz bir sistem çünkü yarısından fazlası mevcut tren hatları kullanılarak yapılıyor...
__________________
TÜRKİYE İÇİN AB'YE HAYIR üzä kök tänri basmasar, asra yir telinmeser, Türk budun ilingin törüngün kim artatı udaçı erti?
|
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki Kullanıcılar Kibrisli'e Teşekkür Ediyor... |
![]() |
#16 |
Yeni Yiğido
![]() ahmetcelik Şuan
![]() Son Aktivite: 27.05.2013 18:28
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 29
Tecrübe Puanı: 0
![]() |
![]() Burak 5866
Kardes Kilavuz Mah. Universiteye Hat var benim ilk mesajin altinda bir harita ekledim ona bir bak orda görülüyor. Kümbetden,Mimar Sinandan ve Cevresinden 1 etap a baglanan Sehir ici tramvay hatti önerdim, kazancilar ve Demirciler Mahallesinden Tramvay degil yari Metro önerdim bu güzergah yine Univeriste ye baglaniyor harita daki cizgiler gidis gelis olarak tasarladim birde bu güzergahta sadece üc bes tramvay calismiyacak cok daha fazlasi bazi tramvaylar, Örnek: 10 Nr. Tramvay Mimar sinan, Dirilis, Fatih, Yunus Emre,Esentepe,Istiklal,Tuzlugö l,Altuntabak,4 Eylül,Kümbet,Emek,Selcuk Mah. ring seklinde dolasacak gidisli gelisli olacak yani kisaca haritada görünen sadece ana güzergehlar bu güzergahlardan bir cok güzergah ortaya cikiyor. Universiteye bir Hat gidiyor ama bu bir hat Halil Rifat Pasa Kavsaginda baska tramvaylarla bulusuyor bagzi önemli Duraklar aktarma duraklari olarak ta kullanilacak. Tabi bu bir öneri daha detayli bir calisma yapabilirim lakin bunu BELEDIYE önce kendi HAYAL etmeli, kendi bu ise SEVDA lanmali eger SIVAS a SEVDA niz yoksa elbet de bizim mesajlar gercek HAYAL kalir, fakat SIVAS TÜRKIYEDE cabuk gelisien Nufüsü artan iller arasina girdi SEHIRIMIZ icin cok önemli PROJELER ard arda baslamak üzere bugün SIVAS icin ikinci ve ücüncü Üniversiteler yapilmak isteniyor Sivas Spor Egitim ve Sanayi sektörlerinde cok iyi gelisim sagladi bu sektörlerin yanina ULASIM, TURIZIM VE SAGLIK sektörleride yakin bir zaman da eklenecek. Iste bu gelismeler olmadan Sivas simdiden Kent ici ulasiminda cabuk davranmali ve ileriye dönük düsünmeli cesaretle böyle projelere yaklasmali. Sivasin Kendi potansiyeli bu is icin yeterli. Bu Projeyi destekliyecek yerel ve Ulusal kuruluslarimiz var bu Proje ye dahil edile bilir ve destek saglarlar. Örnek: TÜDEMSAS , BETON TRAVERS, SIVAS DEMIR CELIK, ÖZBELSAN, ve digerleri. Bence Sivas Ticaret ve Sanayi Odasi bu Proje ye biraz daha sicak bakmali birde sayin valimiz. SEVGILI Belediye Baskanimiz, Kale Projesi dahilinde, simdiki TEKEL binasini ve arkasindaki ILK OKULU yikarak bu alana büyük bir yer altina cok katli bir OTOPARK düsünüyor bence harika bir fikir ama benim Tramvay proje önerimde tramvay Istasiyon Caddesini yer altin dan geciyor yani bu tramvay duraklarindan yer altindaki Otoparka ve yakin Bölgedeki SSK Hastanesine hemen ulasila bilir bir proje ortaya cikiyor. |
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki Kullanıcılar ahmetcelik'e Teşekkür Ediyor... |
![]() |
#17 |
Yeni Yiğido
![]() ahmetcelik Şuan
![]() Son Aktivite: 27.05.2013 18:28
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 29
Tecrübe Puanı: 0
![]() |
![]() Sn Kibrisli size Katiliyorum:
Mevcut Tren Hattina paralel olarak zaten benim proje önerimde bir Güzergah var. bu hat Mevcut Tren gari mevkisinden yer altindan istasiyon caddesi altindan geciyor. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 |
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() burak5866 Şuan
![]() Son Aktivite: 19.08.2021 15:47
Üyelik Tarihi: 10.12.2008
Yaş: 35
Mesajlar: 2.221
Tecrübe Puanı: 833
![]() |
![]() haklısın ahmetçelik önce belediye bunu istemeli sevdalanmalı bu konuda en az bizim kadar onlarda istemeli.dediğin gibi sivasta bunları yapabilecek kaapsitede var.o kadar büyük fabrikalarımız şirketlerimiz var.uşak bile raylı sisteme geçmeyi düşünüyor o zman sivasın düşünmesi ve istemesi gayet normal ve gereklidir de bence.bursa mesela tramvay üretebiliyor sivas neden üretmesin veya koskoca tüdemsaşımız var o neden üretmesin tramvayıda vagonalrınıda hatta hızlı tren projesine destek sağlamalıyız mesela hızlı tren vagonları neden sivasta üretilmiyorda yurt dışından getirliyor.hem biz kazansak hem sivaslı isşizler iş bulsa kötü mü olur.SİVAS POTANSİYELİNİ KULLANAMAYANLAR ŞEHİRLEİRN EN BAŞINDA BENCE.
__________________
gençliğine güvenip vakit çok erken derken belki elveda bile diyemezsin giderken... |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#19 |
Yeni Yiğido
![]() ahmetcelik Şuan
![]() Son Aktivite: 27.05.2013 18:28
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 29
Tecrübe Puanı: 0
![]() |
![]() Tüdemsas a Hizli tren vagonu ve tramvay ürettirmezler bunu HÜKÜMET istemiyor.
TÜLOMSAS ve TÜVASAS Fabrikalari eskisehir ve sakarya da en son teknolojilerle donatildi ve artik sakarya da hizli trenler korelilerle ortak olarak üretiliyor Türkiye bu fabrikaya 70 tane hizli tren lokomotifi siparis verdi anlasma yakin zaman da imzalandi. Bize Üretdirmezler. Cankiri da Hizli Tren Ray Elemanlari fabrikasi kuruldu bir de tabiki Erzincanda yeni bir fabrika. Sivas da TÜDEMSAS yük vagonu üretimi ile idare ediliyor. BIZE BÜYÜK PASTA dan kücük limeleri zor veriyorlar. Biz simdi yeni yapilan havalimani ile seviniyoruz ama bizim havalimani ELAZIG havalimani projesi yaninda biraz kücük kaliyor. Veya Bölge Hastaneleri Projesi Kayseriye 1400 yatakli hastane sivas a 600 yatakli daha buna benzer bircok proje var. Simdi bagzi sivri zekali Sivasli hemserilerim kayseri hayranlari derlerki yahu kayserinin nufusu bizden cok ama hemen aciklayim bu bölge hastanesi projesi Il icin yapilmiyor biz TÜRKIYENIN toprak olarak ikinci büyük iliyiz yerlesim yeri sayisinda TÜRKIYE birincisiyiz birde bize TOKAT ilimiz ekleniyor ve Bölgesi peki o zaman kücük kim iyi bir hesaba vuralim. veya yatak potansiyeli yeniden hesap edilmeli bilhasa kayserinin yatak sayisi cok astronomik, Sivas önceden kayseriye bölge olarak bagli idi ama simdi sivas kendi böge merkezi haline getirlmek isteniyor. Bakalim görecegiz ne zaman belli degil. Hala SIVAS a AMBULANS HELIKOPTER verilmedi? simdilik buraya kadar. slm. |
![]() |
![]() ![]() |
Yukarıdaki Mesaj için Yandaki Kullanıcılar ahmetcelik'e Teşekkür Ediyor... |
![]() |
#20 |
Usta Yiğido
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Kibrisli Şuan
![]() Son Aktivite: 15.04.2015 04:22
Üyelik Tarihi: 03.08.2005
Mesajlar: 4.738
Tecrübe Puanı: 1214
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Eskişehir Belediyesi kendi raylı sisteminin vagonlarını üretiyor, kendi kanal ulaşımı hattının teknelerini üretiyor bir de ihraç ediyor... Yani belediye bir de para kazanıyor üzerine biz ise AKSU'da AKSU deyip duruyoruz ki Sivas Raylı sistem için çok uygun... Madem projeler dökülüyor bende birşeyler çizip yollayayım belediye başkanlığı adaylığımın propagandasına burada başlayayım birazdan buradayım
![]()
__________________
TÜRKİYE İÇİN AB'YE HAYIR üzä kök tänri basmasar, asra yir telinmeser, Türk budun ilingin törüngün kim artatı udaçı erti?
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
Konuyu Toplam 1 Üye Okuyor. (0 Kay?tl? Üye Ve 1 Misafir) | |
|
|